5 Aralık 2007 Çarşamba

BİZİM KÖYÜMÜZ


KARSU KÖYÜ
(Resmi Büyütmek İçin Üzerini Tıkla)

Köyümüzün yazılı bir tarihi olmadığından büyüklerin dediğine göre köyün doğusunda bulunan ve halen ismi Terliyan olarak bilinen yerde kurulduğu, şuanki yerine ise Terliyanda yaşayan halkın "Karşı" dedikleri ve zamanla yerleşimin buraya taşınması ile köyün isminin Karşı Köyü olduğu bu ismin ise zamanla Karsu Köyü şekline dönüştüğü söylenmektedir.

Köyün ana dili Türkçe olup Arapça bilen ihtiyarlarında olduğunu söyleyebiliriz. Hatay'ın anavatana katılışıyla birlikte bir süre Nahiye olarak kalan ve şuanki bağlı bulunduğu ilçenin de kendisine bağlı bir bucak olduğu söylenmektedir. 1945 yılında Sarılar ve Fatikli mahallelerinin Altınözü ile birleşerek ilçe olması ile Nahiyelikten çıkartılıp köy olmuş.

Köyün eğitime önem verdiği çıkarmış olduğu memurlardan anlaşılmaktadır. Devletin her kurumunda her kuruluşunda görevlisinin bulunmasına karşın başta İstanbul olmak üzere Türkiye'nin birçok iline ve hatta birçok Ülkeye göç vermiştir. Köy halkı genelde ataerkil bir toplum yapısına sahip olduğundan herzaman özlem duymuştur atayurduna. Ahmet Kutsi Tecer ne güzelde söylemiş bir baksanıza;

Orda bir köy var uzakta,
O köy bizim köyümüzdür,
Gitmesekte kalmasakta,
O Köy bizim köyümüzdür.

Evet gerçektende o köy bizim köyümüz. Şehirde yaşayıpta sanki şehirli olmak marifetmiş gibi köyünü gizleyenler gibi olmayalım. Karsu Köylü olmak bir şereftir. Bu şerefi taşımak istiyorsan KARSU'lu olduğunu hiçbir zaman unutma...)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben ali gürgen. karsu köyünde mehmet sağıroğlu amcanın evinde 3 gün misafir kaldım. o zaman askerliğimi kırıkhan da yapmıştım. kendileri abimin askerlik arkadaşının ailesiydi. ellerinden öpüyorum. ÇOK İYİ İNSANLARSINIZ.oraları çok özledim. eğer yazıyı okuyan varsa selamımı iletsinler. adım ALİ GÜRGEN.ankaradan sevgiler.

muallim dedi ki...

Sevgili Ali GÜRGEN, öncelikle sitemize misafir olduğunuz için teşekkür ederim. Sözünü ettiğiniz kişiler şahsen benim akrabam olurlar. Ancak Mehmet Sağıroğlu o kadar çok ki köyümüzde, şu anda hangisini söylemiş olabileceğinizi düşünüyorum. Hele hele iki tanesi var ki baba-oğul mehmet sağıroğlu..
Hakkımızdaki güzel duygularınız için teşekkür ederim. Benim de Ankara'da hatıralarım var. Hem de bir iki gün değil. Tam on yılım geçti Ankara'da... Sitemize de köyümüze de her zaman bekleriz. Allah misafirlerine kapımız her zaman açıktır.
M.Nesim DÖNMEZ

Adsız dedi ki...

benim bahsettigim kişiye çiçek amca diyorlar. kusura bakmayın biraz geç cevap yazabildim.telefon numaralarını alabilirseniz sevinirim. oğlu süleyman abi var öğretmendir kendisi.

Adsız dedi ki...

kusura bakmayın biraz geç cevap yazıyorum. benim bahsettiğim kişiye çiçek amca diyorlar. oğlu süleyman abi var. kendisi öğretmen.telefon numaralarını bulabilirseniz sevinirim.ilginiz için teşekkür ederim.ankaraya gelirseniz misafirim olun. no 0544 849 32 47

Adsız dedi ki...

sayın M.NESİM DÖNMEZ benim bahsettiğim kişiye çiçek amca derler. oğlu süleyman sağıroğlu var. kendisi öğretmen. telefon numaralarını bulabilirseniz sevinirim. BENİM TEL NO 0544 849 32 47. SAYGILAR. ALİ GÜRGEN.

Adsız dedi ki...

merhabalar NESİM BEY . daha önceleride yazı yazdım ama yayınlanmadı.benim bahsettiğim kişiye çiçek amca derler.oğlu süleyman sağıroğlu var. heralde şimdi tanımışsınızdır. saygılar

MİTHAT ŞAĞIROĞLU dedi ki...

Merhaba Ali GÜRGEN,Biraz değil baya bi geç oldu ama mesajınızı yeni okuma fırsatım oldu. Bahsettiğiniz ailenin fertlerinden biri olarak hakkımızdaki düşüncelerinzden dolayı size teşekkür ederim. Ben Mehmet SAĞIROĞLU'nun (ÇİÇEK)en küçük oğluyum adım MİTHAT size tekrar teşekkür ediyorum ve enkısa zamanda tekrar köyümüze bekliyorum. ALLAHA EMANET OLUN.no: 0535 799 46 10

Videolarım

HABERLER