6 Mayıs 2008 Salı

Bırakmak mı? Başlamak mı?

Bırakmak mı? Başlamak mı?
Eski bir dosttan ayrılmak nasıl bir şeydir, bilir misiniz?
Yemekten sonra ve hatta kahvaltıdan önce sizinle olan...
Yıllar boyu yanı başınızda, bir el uzatımlık mesafede...
.............
Onun hasretiyle gözlediniz mi Ramazan akşamlarını?
Bir lokma yemek, bir damla sudan önce onu kokladınız mı?
İçinize çektiniz mi hasretle?
Onun için soğuk kış gecelerinde yollara düştünüz mü?
Onun gibi koktunuz mu?
Yıllar yılı, sizi temsil eden bir simge oldu mu hiç?
Geceleri uyanıp onu aradınız mı el yordamıyla?
Evden çıkarken yanınızda olmasına özen gösterdiniz mi?
O yanınızda yokken bir şeylerin eksikliğini duydunuz mu?
Hem sevip hem kurtulmaya çalıştınız mı?
Yıllar boyu sizi sinsice saran, kötü bir dost olduğunu fark ettiniz mi?
Yıllarca size bir şey verdiğini sandığınız,
Ama nedense hep sizden bir şeyleri bir daha vermemecesine aldığını gördünüz mü?
Hadi bırakın bakalım o kötü dostu.
Bırakın da görün;
Aslında onun basiretinizi bağladığını.
Onsuz olamayacağınıza sizi inandırdığını.
Onun bir yalan olduğunu...
Aslında “bırakmak” değil “başlamak” olduğunu görün.
“Büyük bir savaşa başlamak.”

M.Nesim DÖNMEZ

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Demek Hocam sigarayı bıraktınız. Tebrikler...

muallim dedi ki...

Evet sigarayı bıraktım(!)Aslında savaşa yeni başladım. İşin zor olacağını biliyordum. Daha önce (tam 14 sene önce) de bırakmıştım. Biliyordum ki yaklaşık iki hafta sıkıntısı var. Tabi o zaman 30 yaşın altıntaydım. Çabuk atlattım ve yaklaşık bir yıl içmedim. Ancak bu kez sıkıntılı mücadele dönemi 5-6 hafta sürdü. İnşallah bu mücadeleden galip çıkarım da bir daha sigaraya hayatımda yer olmaz. Buna rağmen sigara tiryakilerine anlayış gösterilmeli diye düşünüyorum.
Sigarayı bırakmayı istemeyen bir kişi daha olduğunu sanmıyorum. Bütün mesele, bırakma cesaretini kendinde görmek.
İnşallah tüm duman esirleri kurtulur bu esaretten. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

Videolarım

HABERLER